Pozycjonowanie – wiele dróg do celu

Frazy lub słowa kluczowe, które mają największe szanse powodzenia, nie mogą być przypadkowe – są dobierane przy pomocy narzędzi do ich analizy. Ich przemyślane użycie wymaga również zapoznania się ze strategią konkurencji. W ten sposób można natrafić na produktywną niszę, dotychczas ignorowaną w danej branży. Firma pozycjonująca dba o takie szczegóły, jak meta title i meta description czy dodawanie witryny do katalogów.

Optymalizacja wewnętrzna strony to równie ważne zadanie. Kod witryny zostaje poddany starannej analizie, co prowadzi do usunięcia zbędnych elementów i naprawienia ewentualnych błędów. Całość design strony, w tym elementy graficzne, dostosowuje się do oczekiwań planowanej grupy docelowej. Konieczne jest również umiejętne linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne. To pierwsze wiąże się z wzbogaceniem contentu o odnośniki do innych treści z tej samej witryny, wysoko cenione przez algorytm Google. Drugie natomiast obejmuje pozyskiwanie wartościowych linków z wielu różnych źródeł (blogi, witryny partnerów, media społecznościowe).

Działania w obrębie treści

Content witryny modyfikuje się tak, aby był przystępny dla zamierzonej grupy odbiorców, zoptymalizowany pod względem użycia słów kluczowych i współgrał z szatą graficzną strony. Projekty takie, jak sklep internetowy czy strona oferująca usługi z danej branży, mają szansę na lepszą pozycję, gdy zostaną wsparte przez działania prowadzące do stworzenia darmowej bazy informacyjnej dla użytkowników. Narzędziem, które do tego służy, jest choćby blog firmowy czy strona zapleczowa. Umieszczane tam teksty nie tylko pozwolą na zrobienie użytku z dużej liczby popularnych słów kluczowych, ale i posłużą do budowania wizerunku eksperta, co zwiększy wiarygodność witryny dla algorytmów wyszukiwarki.

Dynamika procesu pozycjonowania

Czy osiągnięcie upragnionej pozycji w rankingu wyszukiwań oznacza, że zadanie firmy pozycjonującej zostało ukończone, a strona od tej pory będzie radzić sobie bez pomocy? Realia dystrybucji treści w Sieci prowadzą do odmiennych wniosków. Dzisiejszy zwycięzcy rankingów mogą za miesiąc znaleźć się dużo dalej na liście wyników, poza upragnioną pierwszą stroną, która w epoce smartfonów jest jedyną gwarancją powodzenia. W związku z tym współpraca z firmą pozycjonującą powinna opierać się również na określonych działaniach ewaluacyjnych, prowadzonych w regularnych odstępach czasu lub zawsze wtedy, gdy właściciel strony obserwuje niewytłumaczalne spadki w rankingu.