Czy pozycjonowanie to tylko ładnie opakowany produkt, który ktoś chce nam sprzedać? Można powiedzieć, że jest dokładnie odwrotnie – to działania, do których trzeba się uciec, aby sprzedać coś innym. Najlepszym dowodem, jakim można posłużyć się w tej sprawie, będą konkrety.

Pozycjonowanie zarabia na firmę

Jakie korzyści daje umiejętne pozycjonowanie witryny? Warto zacząć od kwestii podstawowej – ogół działań pozycjonerów wydaje się laikom zagmatwany i chaotyczny, ale w rzeczywistości opiera się na precyzyjnej kontroli na efektywnością każdego aspektu obecności strony w Sieci. Najdrobniejsze czynniki stają się mierzalne dzięki zastosowaniu narzędzi pozycjonerskich i kompleksowego podejścia do funkcjonalności witryny.

Dzięki temu właściciel ma okazję szczegółowego zapoznania się ze składowymi procesu pozycjonowania. To prowadzi do możliwości lepszego zrozumienia procesów, którym podlega prezentacja jego usług w Internecie oraz daje opcję tworzenia strategii długoterminowych przy użyciu wskaźnika ROI (return on investment) w oparciu o uzyskane dane.

Przez wyszukiwarkę do świadomości klientów

Dobrze wypozycjonowana witryna nie tylko uzyska większy procent odwiedzin z wyszukiwarki, lecz przede wszystkim bardziej użyteczną jakość ruchu na stronie. Użytkownicy, którzy się na niej pojawią, nie znajdą się tam z przypadku. Im lepiej dobrane wiązki fraz kluczowych zostaną użyte, tym większa szansa, że odwiedzający przybędą na stronę właśnie w poszukiwaniu usług, które oferuje dane przedsiębiorstwo. Stąd już znacznie bliżej do celu, jakim jest aktywnie rosnący współczynnik konwersji.

Zalety rozważnych działań pozycjonerskich to również budowanie stabilnego obrazu marki w Sieci, przekładające się wzrost zaufania do witryny – tym razem nie tylko w znaczeniu interpretacji przez algorytm, ale indywidualnych opinii odwiedzających. Jeśli użytkownicy zauważą bezproblemowość korzystania ze strony oraz uzyskają przystępne, wartościowe informacje poprzez lekturę treści, zbuduje to w ich umysłach łańcuch pozytywnych skojarzeń. Może on skutkować bezpośrednimi zakupami, ale także zostawieniem adresu e-mail, co rodzi nadzieję na powrót użytkownika, tworząc okazję do taktyk remarketingowych.