Co to jest?

Czym zatem jest optymalizacja strony? Najprościej rzecz ujmując, to zespół działań prowadzonych w obrębie witryny, nakierowanych na wykorzystanie mechanizmów działania algorytmów Google w taki sposób, by odwiedziny z wyszukiwarki generowały możliwie najwięcej korzyści. Zabiegi te składają się na tak zwane SEO wewnętrzne.

Teoretycznie nie ma przeszkód, by każdy właściciel firmy w krótkim czasie postawił prostą stronę na niedrogim hostingu, posiłkując się jednym w tysięcy dostępnych w Sieci tutoriali. W praktyce taki pomysł, który wydaje się z pozoru świetnym sposobem na zaoszczędzenie paru groszy, to najczęściej recepta na sprzedażową katastrofę.

Im wcześniej, tym lepiej

Już na etapie projektowania strony warto zastanowić się nad powierzeniem działań z tym związanych zespołowi specjalistów SEO. Dysponują oni szerszą perspektywą, niż pojedynczy użytkownik Internetu, i będą w stanie zaproponować długofalowe rozwiązania, których skuteczność ma szansę radykalnie zwiększyć wyniki sprzedażowe. Umiejętna optymalizacja witryny to jeden z czynników, które pozwolą biznesowi wyróżnić się na bezlitośnie konkurencyjnym rynku.

Zabiegi ulepszające stronę

Ocean informacji, jaki od początku swojego istnienia stał się Internet, odkrywa swoje tajemnice tylko przed najbardziej zdeterminowanymi pływakami. Pozostałych użytkowników Sieci rzadko kiedy interesuje to, co kryje się pod powierzchnią. Czas, jaki właściciel strony ma na przyciągnięcie potencjalnych klientów swoją ofertą, mierzony jest w sekundach.

Na decyzję o pozostaniu na stronie dłużej wpływają detale – zarówno te widoczne na pierwszy rzut oka, jak jakość i czytelność treści, jak i te mniej oczywiste, czyli przejrzystość kodu, szybkość ładowania się strony czy rozmieszczenie poszczególnych elementów, które zachęcają do interakcji. Równie ważnym czynnikiem okazuje się rodzaj i rozmiar grafik na stronie, a także wykorzystanie potencjału linkowania.

W dobie urządzeń mobilnych niebagatelne znaczenie ma również responsywność strony, czyli jej zdolność do przystosowania się do odczytu na ekranach różnej wielkości. Innym rozwiązaniem dla smartfonów czy tabletów będzie przygotowanie mobilnej wersji witryny. Te i inne aspekty składają się na zbiór działań, które dla promocji strony mogą mieć większe znaczenie, niż zakup płatnych reklam.