Audyt SEO – czym jest i na czym polega?

Planowe podejście do kwestii pozycjonowania oraz optymalizacji strony wymaga dokładnego prześwietlenia wielu aspektów jej dotychczasowego funkcjonowania. Do tego właśnie służy audyt SEO. Pracownicy firmy, której właściciel strony powierza działania audytorskie, oceniają jej funkcjonalność w szeregu uzupełniających się zakresów.

W trakcie audytu kontrolowane są między innymi poziom wartości treści na landing page i podstronach, nasycenie frazami kluczowymi oraz ich popularność czy jakość ilość linków wszystkich rodzajów. Oceniany jest sposób, w jaki strona wyświetlana jest w Google oraz jej relacja do robotów indeksujących.

Audyt przewiduje także stworzenie listy błędów w kodzie strony, która pomoże programistom firmy uporać się z nimi w szybkim tempie. Nie bez znaczenia jest również śledzenie działań użytkowników strony, nieodzowne dla zmodyfikowania tych jej obszarów, które odstraszają odwiedzających od dalszej eksploracji.

Rezultaty praktyk audytorskich

Po skończonym audycie właściciel witryny otrzymuje raport, obejmujący zarówno wnioski dotyczące nieprawidłowości, które zmniejszają jej oczekiwaną skuteczność, jak i szczegółowe wskazówki dotyczące modyfikacji elementów strony. Na jego podstawie prowadzone są kolejne działania pozycjonujące i optymalizujące witrynę.

Raport z audytu zawiera szczegóły, których pełne znaczenie dostrzegają głównie specjaliści od SEO, ale zalecenia przedstawione klientowi zostają opracowane w przystępny, nastawiony na użyteczność sposób. Celem jest maksymalizacja konkretnych praktyk, które w przewidywanym przez audytorów czasie powinny się przełożyć na większą widoczność strony, wzrost współczynników klikalności i konwersji, zwiększoną ilość interakcji z odwiedzającymi oraz wzmocnienie marki właściciela strony na rynku.

Zalecenia po audycie – klucz do trwałych efektów

Analiza pod kątem SEO oraz inne elementy audytu to potężne narzędzia. W ich mocy leży przemiana nikomu nieznanych firm internetowych w liderów rankingu. Niestety, nawet fachowo przeprowadzona kontrola to za mało, by do tego doprowadzić.

Jedną z przyczyn niepowodzeń w poprawie pozycji strony, mimo zaangażowania firmy do działań audytorskich, bywa niechęć właścicieli stron do wdrażania zaleceń z raportu lub ich modyfikacja zgodnie z własnymi upodobaniami. Bez zrozumienia założeń, z których wynikają zalecenia, tego rodzaju dowolność nie ma racji bytu. Dlatego istotne jest, by firma dokonująca audytu upewniła się, że jej klient oraz audytorzy nadają na tych samych falach – pozwoli to uniknąć nieprzyjemności obydwu stronom transakcji.