Co wpływa na czas pozycjonowania?

Jeżeli w branży, w której promowana jest strona, występuje silna konkurencja, przebicie się z własną ofertą metodami pozycjonerskimi będzie na pewno trudniejsze. Znaczenie mają też treści wcześniej publikowane na stronie – jeśli ich jakość pozostawiała wiele do życzenia, „przekonanie” wyszukiwarki, że tym razem jest inaczej, nie nastąpi z dnia na dzień.

Z kolei świeżo powstałe witryny nie zyskują wysokiego współczynnika zaufania u Google. Tu również musi upłynąć pewien czas, w którym strona prezentuje się w wyszukiwarce jako źródło ciekawych, użytecznych informacji dla użytkowników. Wybrane słowa kluczowe mają także niebagatelne znaczenie. Precyzyjne pozycjonowanie typu long tail na rzadziej występujące frazy może przynieść owoce znacznie szybciej, niż korzystanie z fraz najpopularniejszych.

Nie można też zapominać o znaczeniu, jakie dla czasu wypozycjonowania witryny ma indywidualna kreatywność osób się tym zajmujących. Sięganie po innowacyjne rozwiązania przez cały okres obowiązywania umowy to recepta na ciągłe poszerzanie możliwości. Gotowość do ciągłego aktualizowania strategii w miarę, jak napływają nowe dane, zwiększa szansę uzyskania zaskakująco dobrych rezultatów w czasie krótszym, niż przewidywany.

Pozycjonowanie – ćwiczenia z cierpliwości

Trudno się dziwić, że każdy właściciel strony chciałby zobaczyć dowody na sensowność swojej inwestycji w pozycjonowanie w jak najszybszym tempie. W końcu to od nich przede wszystkim zależna jest popularność witryny, a co za tym idzie – wzrost jego dochodów.

Przy założeniu, że usługi pozycjonowania i optymalizacji zostały powierzone rzetelnej firmie, która przeprowadza je planowo przy dokładnym rozeznaniu rynku, efekty z pewnością nie będą natychmiastowe. Nie powinno to budzić zdziwienia czy niepokoju – działania tego rodzaju są zależne między innymi od dotychczasowej pozycji witryny w ocenie botów i algorytmu Google. Na zbudowanie nowej, bardziej korzystnej marketingowo pozycji potrzeba czasu.

Jakiego dokładnie czasu? Czas trwania procesu pozycjonowania zależy zarówno od miejsca, z którego startuje cały projekt, jak i od celu, do którego dąży. Niekiedy pierwszymi rezultatami można się cieszyć już po miesiącu. Czasem potrzeba na nie kilka miesięcy, a trwałe, stabilne korzyści przychodzą nawet po roku do kilku lat. Jednak dla wachlarza korzyści, które wiążą się z posiadaniem strony o doskonałej pozycji w wyszukiwarce, warto popracować nad cierpliwością i ze spokojem czekać na przyszłe profity.