Pozycjonowanie – składniki ceny końcowej

W zakres ceny pozycjonowania wchodzi po pierwsze zespół działań związany z wyborem, oceną i zarządzaniem odpowiednimi słowami kluczowymi. Wnioski stąd płynące pozwalają na optymalizację strony w zakresie contentu, co wiąże się najczęściej z całkowitą wymianą treści i zamówieniem nowej u doświadczonych SEO copywriterów. Decyzja o pozycjonowaniu na konkretne frazy zapada też równolegle z pogłębioną analizą działań konkurencji na tym polu – to jedno z bardziej pracochłonnych zadań przy pozycjonowaniu.

Optymalizacja obejmuje także szereg działań na samym kodzie, od bardzo prostych do złożonych. Z kosztami wiąże się poza tym konieczność pozyskania linków zewnętrznych odpowiedniej wartości, jak również działania audytorskie, prowadzące do stworzenia długoterminowych planów pozycjonowania witryny. Na każdym z etapów pracy wykorzystywane są różnego rodzaju narzędzia, których większość jest dostępna za opłatą.

Cennik pozycjonowania doświadczonej firmy zajmującej się SEO uwzględnia te wszystkie składowe. Najczęściej są one wyszczególnione i odpowiednio opisane, aby ułatwić klientom zrozumienie, w jaki sposób wykorzystywane są wnoszone przez nich płatności. Część firm rozlicza się z klientami w oparciu o uzyskane, gwarantowane wcześniej efekty. Inne wybierają rozwiązanie, jaki jest opłata abonamentowa. Ta ostatnia opcja pozwala pracownikom firmy planowo i metodycznie pracować nad wprowadzanymi zmianami, bez pośpiechu, który w tej dziedzinie nie zawsze jest dobrym doradcą

Koszty pozycjonowania – na co uważać?

Część przedsiębiorców, których branża nie jest związana z Internetem, odsuwa w czasie plany ulepszeń swoich witryn poprzez pozycjonowanie. Ceny za usługi pozycjonowania wydają się im niebotyczne, co stawia ich w niebezpiecznej pozycji.

Nie rozumiejąc, jakie elementy muszą się złożyć na całkowity koszt pozycjonowania, chętnie sięgają po tanie, lecz nieuczciwe oferty osób, którym zależy nie na sukcesie strony klienta, a na ulotnieniu się z kilkoma setkami w kieszeni. To jeszcze nie koniec – najmniej optymistyczny scenariusz w tej sytuacji zakłada nałożenie filtra lub stałego bana przez Google, co równa się konieczności budowania swojej marki internetowej od podstaw.

Takimi rezultatami skutkuje zastosowanie przez Google kar za wykrycie korzystania z technik pozycjonerskich, które firma definiuje jako bezwartościowe lub nieuczciwe (często określanych jako Black Hat SEO). Koszty pozycjonowania na sposób akceptowalny dla Google nie wydają się zbyt wysokie, jeśli porównać je z kosztami usunięcia szkód po takim przedsięwzięciu.